Bij Merk Maatjes begrijpen we hoe belangrijk het is om op de juiste manier nieuwe klanten aan te trekken of potentiële klanten te overtuigen iets van je te kopen. Daarom bieden wij je de handvatten om een effectieve marketingfunnel in te zetten voor jouw bedrijf. Dit model helpt je om de klantreis te optimaliseren en zo meer leads te genereren.
Een marketing funnel is een model dat de reis van een potentiële klant beschrijft. Van het moment dat ze voor het eerst in aanraking komen met jouw bedrijf tot aan de uiteindelijke aankoop. Het idee achter de funnel is dat niet alle bezoekers direct klanten worden; in plaats daarvan doorlopen ze verschillende fasen voordat ze besluiten een product of dienst aan te schaffen. Wij doen dat graag aan de hand van het AIDA-model.
Een goed gestructureerde marketing funnel helpt bedrijven niet alleen om nieuwe klanten aan te trekken, maar ook om bestaande klanten te behouden en hun tevredenheid te vergroten. Bij Merk Maatjes staan onze experts klaar om je te ondersteunen bij het opzetten van een passende marketing funnel die aansluit bij jouw bedrijf.
De eerste stap is het trekken van de aandacht van jouw doelgroep. Onze experts adviseren om dit bijvoorbeeld te doen aan de hand van de volgende marketingactiviteiten:
Zodra je de aandacht hebt getrokken, is het tijd om de interesse vast te houden. Dit kan je doen door het volgende in te zetten:
In deze fase wil je dat jouw doelgroep verlangen naar jouw product of dienst. Dit bereik je door:
Nu is het tijd om jouw klanten aan te zetten tot actie! Zorg voor een makkelijke en aantrekkelijke aankoopervaring met:
Wees zo creatief als je kunt, want per onderdeel kun je natuurlijk verschillende marketingactiviteiten inzetten. Door verschillende activiteiten toe te passen, vergroot je de kans op succes en zien welke marketing funnel voor jou het beste werkt.
Heb je vragen of wil je meer weten over hoe een marketing funnel jou kan helpen? Plan hier een afspraak en laten we samen aan de slag gaan om jouw marketingdoelen te bereiken!