Hoe ziet jouw feed eruit op Instagram? Op Instagram zie je diverse accounts met verschillende soorten feeds. Als bedrijf zijnde wil je natuurlijk een mooie feed dat bij jou past, maar hoe zorg je hiervoor? Wij leggen het jou uit en geven tips hoe jij een goede Instagram feed creëert.
Wanneer je op een Instagram account klikt, zie je alle berichten die zijn gepost in een oogopslag. Dit noem je de feed. Dit is de eerste uitstraling van jou als bedrijf, hoe jij wordt gezien op social media. Per bedrijf verschilt het natuurlijk wat je wilt uitstralen.
Per bedrijf verschilt het wat voor een feed het handigste is en wat natuurlijk het mooiste staat. Er zijn veel optie wat voor soort feed je kan neerzetten:
Voor elk bedrijf is het verschillend welke feed handig is om in te zetten. Voor een restaurant zijn bijvoorbeeld diverse foto’s met een filter leuk om te posten. Dit filter pas je dan toe op alle foto’s, zo creëer je eenheid. Voor een social media bedrijf is een feed nog belangrijker. Zij kunnen tips geven en vanuit die tips weer potentiële klanten halen.
Maar hoe creëer je een passende feed bij jouw bedrijf? Wij zullen je een paar handvaten geven om hiermee aan de slag te gaan. Als eerst kijk je naar de volgende punten:
Deze punten komen allemaal aan bod als je gaat kijken naar je feed. Vanuit hier creëer je een passende feed.
Wil je bijvoorbeeld mensen iets bijbrengen? Dan kan je een Instagram feed met alleen teksten gebruiken in jouw huisstijl. Wil je meer klanten? Dan kan je een combinatie gebruiken van foto en tekst. Mensen zijn gek op mensen op foto’s. Wij geven je nog een paar tips om de perfecte feed te creëren:
Vind jij het toch lastig om een goede feed te creëren of om je social media strategie in te zetten? Neem gerust contact met ons op voor een brainstormsessie!