Hoe creëer je een bijpassende huisstijl? 

Als bedrijf of merk wil je een goede indruk maken op je doelgroep. Om dit te kunnen doen is een huisstijl erg belangrijk! Bij het creëren van een huisstijl komt veel kijken en is niet voor iedereen even makkelijk, vooral als je niet weet waar je moet beginnen. Onze maatjes hebben voor jou op een rijtje gezet wat er precies valt onder een huisstijl. 

De naam

Elk bedrijf of merk heeft een naam, dit is namelijk ook het belangrijkste onderdeel van je huisstijl! Wees creatief en maak het makkelijk uitspreekbaar. Als je naam op veel dingen rijmt zorg je ervoor dat je dit in je marketing doel einden kan verwerken. Gebruik van woordspelingen zorgt dat je meer opvalt, origineler bent en beter onthouden wordt. Merk Maatjes bevat 2x de begin letter M dit klinkt aantrekkelijk omdat je hersenen deze letters aan elkaar koppelen. Maatjes zorgt voor een warm gevoel omdat het een woord is van vriendschap.

Kies de juiste kleuren

Kleur is een belangrijk onderdeel van je huisstijl. Kies kleuren die elkaar versterken en jouw bedrijf goed neerzetten. Jouw doelgroep moet zich aangetrokken voelen tot deze kleuren. Je gebruikt ongeveer 3 kleuren als huisstijl. Daarnaast kan je gebruik maken van het kleurenspectrum. Kleuren die tegenover elkaar staan, passen goed bij elkaar. En kleuren maar!

Kies de juiste lettertypes

Zorg altijd dat je lettertypes gebruikt die voor iedereen makkelijk leesbaar is. Er is niks vervelender dan letters die je niet kunt lezen. Het kan een groot verschil maken in de uitstraling van je huisstijl. Zorg wel dat het nog steeds bij jouw uitstraling past. 

Logo/beeldmerk

Naast de kleuren en lettertypes is het belangrijk dat je jouw naam verwerkt in een logo of beeldmerk. Het logo is het gezicht van je merk en moet daarom goed passen bij je huisstijl. Iedereen moet in een oogopslag kunnen zien dat het gaat om jouw bedrijf. Het verschil tussen een logo en een beeldmerk is simpel. Bij een beeldmerk gebruik je geen tekst, maar alleen beelden. Een logo is een mix van tekst en beeld. Zie hieronder het voorbeeld van Merk Maatjes.

Beeldmerk
Logo

Pas dit bij alles toe!

Wanneer je een bijpassende huisstijl hebt gecreëerd, is het belangrijk om dit te verwerken. Denk bijvoorbeeld aan visitekaartjes, briefpapier, e-mailsjablonen, social media, kladblokken, pennen of kleding. Zorg ervoor dat alles dezelfde stijl en uitstraling heeft. We kunnen het ook voor jou bedenken en ontwikkelen.

Onze maatjes hopen dat dit jou geholpen heeft! Wil je nog meer informatie over? Twijfel niet en neem contact met ons op. Kom gezellig een keertje langs. De koffie in ons kantoor staat voor je klaar!

Hoe creëer je een bijpassende huisstijl? Rebranding. Dit is een dienst wat wij verlenen bij Merkmaatjes. Wij passen dan de hele branding aan, zodat het bij jouw bedrijf past. Hier zie je hoe we de kleuren bepalen.

Deel dit artikel online:

Gratis adviesgesprek!