B – Branding

B van Branding

Ieder bedrijf heeft met branding te maken, maar waarom is branding zo belangrijk? Je kunt het vergelijken met de Face ID-scanner op je telefoon. Branding zorgt ervoor dat mensen een merk kunnen identificeren. Face ID herkent jouw gezicht aan de vormen van je wenkbrauwen, ogen, neus en lippen. Een bedrijf herken je vaak aan het logo, de huisstijl of het soort content dat ze plaatsen, maar voordat je jouw bedrijf uiterlijke kenmerken kunt geven, moeten eerst de strategie en het merkverhaal kloppen. In dit blog nemen we je mee in wat er nodig is om een ijzersterke branding neer te zetten.

De fundering 

Om ervoor te zorgen dat (potentiële) klanten jouw merk herkennen, moet je op een consistente manier te werk gaan. Consistentie begint bij het neerzetten van de fundering van jouw merk: de persoonlijke eigenschappen, de visie, de kwaliteit en het gevoel dat het merk oproept bij klanten. Een goed voorbeeld hiervan is Coolblue, die zich in alles inzetten voor klantvriendelijkheid en een lach. Dit komt in al hun communicatie terug en wordt vaak vertaald door grapjes of woordspelingen. Zie je blauw en oranje met een grapje erbij, dan is de kans groot dat je dit aan Coolblue linkt en dat is precies de bedoeling. 

BOOM-methode 

Wil jij ook een ijzersterke branding neerzetten? Wij kunnen jou helpen door de BOOM-methode te gebruiken! De BOOM-methode bestaat uit drie onderdelen: Branding, Ontwerp en Ontwikkeling en Marketing. Binnen deze onderdelen hebben we maatjes die gespecialiseerd zijn per onderdeel. We gaan met jou in gesprek om te kijken waar jouw wensen liggen en welke maatjes voor jou aan de slag kunnen. Het is dan ook geen volledig traject waar je aan vast zit, maar een plan dat volledig aangepast wordt naar jouw wensen en behoeften. Het is tenslotte jouw merk en wij zijn er om je te helpen! 

Trends en ontwikkelingen op de markt veranderen door de jaren heen. Blijf altijd alert en herken wanneer jouw branding een update nodig heeft. Wil jij ontdekken hoe jouw merk ervoor staat en of een rebranding misschien wel iets voor jou is? Neem contact met ons op voor een gratis kennismaking!

Deel dit artikel online:

Gratis adviesgesprek!